رسپی‌ و دستورات پخت

سوپ قارچ با بلدرچین

سوپ قارچ با بلدرچین
مواد لازممقدار
کره ذوب شده90گرم
نمک و فلفل و زرچوبهبه میزان لازم
پیاز2عدد
هویج خرد شده1 عدد
بلدرچین 2عدد
کرفس خرده شدها ساقه
سیر کوبیده شده5 حبه
آرد2 قاشق سوپ خوری
آب لیموترش تازه2 قاشق سوپخوری
خامه100گرم
جعفری تازه خرد شده30گرم
قارچ ورقه ای خرد شدهبرای تزیین
شیر1 پیمانه

سوپ قارچ با بلدرچین مناسب برای بیماران کرونایی

طرز تهیه سوپ قارچ با بلدرچین

بلدرچین ها را شسته و تمییز کنید . در قابلمه ای پیاز را تفت دهید کمی که سبک شد بلدرچین را اضافه کنید زرچوبه و نمک و فلفل اضافه کنید مقداری آب اضافه کنید اجازه دهید بلدرچین ها بپزند پس از پخت بلدرچین ها را خارج کرده و گوشت را از استخوان جدا کنید ریش کنید و مجددا به ظرف برگردانید . کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید سپس پیاز خرده شده را تفت دهید تا طلایی شود و هویج ،کرفس ، آویشن و سیر را به آن اضافه کنید تا بخار سبزیجات بلند شود سپس مواد به قابلمه بلدرچین اضافه کنید حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید و سپس حرارت را ملایم کنید و 30 دقیقه زمان دهید تا سبزیجات بپزند.

در یک تابه آرد را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و سپس تابه را از روی حرارت بردارید و شیر را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدستی ایجاد شود و سپس مخلوط را به ظرف سوپ اضافه کنید و اجازه بدهید روی حرارت بماند تا جا بیافتد .

بقیه کره در ماهی تابه ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود قارچ را همراه آب لیمو ترش تازه تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود و در 5 دقیقه آخر پخت سبزیجات به قابلمه اضافه کنید.

پس از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید بگذارید سرد شود و سپس مواد را در غذاساز بریزید و پوره کنید .

بعد پوره آماده شده را روی حرارت زیاد قرار دهید تا گرم شود سپس حرارت را ملایم کنید و خامه لیموترش، جعفری و مقداری نمک و فلفل به آن بیافزایید و قبل از جوشیدن آن از روی حرارت بردارید سوپ را در ظرف سرو بریزید و با ورقه های قارچ تزیین کنید. نوش جان

نکات:

  • گوشت بلدرچین بعلت داشتن طبع گرم و غنی بودن از انواع مواد غذایی مفید و اسیدهای آمینه برای تغذیه در دوران نقاهت و هنگام بروز بیماری های همه گیری مانند کرونا بسیار مفید است.
  • علاوه بر این قارچ حاوی ارگوتیونین یک آنتی‌اکسیدان قوی است. این ماده از شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و قدرت سیستم دفاعی بدن‌تان را هم بالا می‌برد.
  • در قارچ ترکیب خوبی هم از ویتامین‌های B ،Aکمپلکس و ویتامین C در قارچ وجود دارد که به تقویت سیستم دفاعی بدن‌تان کمک می‌کند.
  • می توانید به سایر دستور پخت های سوپ بلدرچین در سایت مهرتاب مطالعه بفرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *