مجلات و مقالات

سوسیس و کالباس با بیش از 5000 سال قدمت

سوسیس و کالباس با بیش از 5000 سال

در این مقاله شمارو با انواع سوسیس از جمله سوسیس مورد علاقه ما یعنی سوسیس بلدرچین معرفی میکنیم. ممنونیم که همراه ما هستید😊

آیا می دانستید:
سوسیس و کالباس بیش از 5000 سال است که توسط انسان تولید و مصرف شده است؟😲

مهرتاب فود



تصور کنید قرار است در یک تور آشپزی جهانی شرکت کنید و از غذاهای مختلف موجود از هر جایی که می‌روید نمونه‌برداری کنید. در بین کشور ها و فرهنگ های متفاوت تنوع غذایی فراوانی وجود دارد و هر کدام به نوبه خود از محصولات متعددی در طبخ غذا استفاده می کنند.

با وجود این همه تنوع غذایی در جهان یک غذا به اشکال و اندازه های گوناگون در تمامی فرهنگ ها یافت می شود!!

امروز می خواهیم در مورد سوسیس صحبت کنیم… در انواع فرم‌ها و متنوع ترین طعم ها!

در سرتا سر دنیا سوسیس ها نام های مختلفی دارند!!
که نام بردن از همه آنها در اینجا غیرممکن است ولی سعی می کنیم به منحصرفردترین آنها نگاهی بیندازیم در ابتدای این لیست، سوسیس مرگوئز را داریم محصولی از شمال آفریقا.

  • مرگوئز یک سوسیس بسیار بلند و نازک است که معمولاً از گوشت گاو، بره یا مخلوطی از این دو و طیف وسیعی از ادویه ها از جمله پاپریکا، سماق، هریسا و فلفل کاین تهیه می شود.
  • سوسیس بعدی ، بوئروهای از آفریقای جنوبی است که از حیوانات شکار یا گوشت گاو مخلوط با بره یا خوک تهیه می شود.
  • فیلینگ گوشت بسیار درشت تر از سوسیس معمولی آسیاب می شود و معمولاً با گشنیز و سرکه مخلوط می شود و سپس به شکل مارپیچی دراز در می آید.
  • کامابوکوی ژاپنی از نظر فنی به عنوان سوسیس طبقه بندی می شود، اگرچه از گوشت خوک، گاو، بره یا هر حیوان دیگری ساخته نمی شود. بلکه، از خمیر ماهی تهیه شده است که خشک شده و سپس آسیاب شده، به شکل حلال ماه در آمده و سپس خشک شده است.
  • سوسیس گوشت بلدرچین از ایران که از گوشت بلدرچین همراه با انواع ادویه های متنوع تهیه می شود و از نظر بافت و طعم تا حدودی مشابه گوشت خوک است.



موارد متعدد دیگری مانند مثال های ذیل نیز وجود دارد که در اینجا فقط به نام بردن از آنها به زبان اصلی بسنده می کنیم:
droë wors، hóng cháng، lap cheong، sundae، chorizo، longaniza، sai ua، naem، sucuk، banger، snag، chipolata، lukanka، kulen، nakki، ryynimakkara، saucisson، frankfurter، kolbász، salsiccia، rookworst، falukorv، Butifarras Soledeñas، salamiو…

ویکی پدیا


قدمت سوسیس بیش از 5000 سال است !!

این قدمت با توجه به زمان شروع ثبت تاریخ بیان شده است و ممکن است قدمت بیش از این نیز باشد! اولین سوسیس هایی که به اسناد مکتوب راه یافتند متعلق به منطقه ای بین النهرین بوده اند که امروزه کشورهای کویت، عراق و بخش هایی از عربستان سعودی را پوشش می دهد. طبق اسنادی که امروزه در دسترس ماست، اولین تمدنی که این غذای محبوب جهانی را خلق کرد سومری ها بودند، که قدمت آن به 3100 سال قبل از میلاد برمی گردد!

اولین سوسیس “گیاهی” جهان در واقع بدون گوشت نبود!

بیایید سفری به زمان جنگ جهانی اول سال 1918 داشته باشیم، در این دوران تقاضا برای غذا زیاد بود و منابع در سرتاسر جهان روز به روز کمیاب تر می شد. صدر اعظم آلمان به نام کنراد آدناور به دنبال رفع کمبود گوشت با تولید نوعی سوسیس بود که قبلاً دیده نشده بود – سوسیس سویا!

این سوسیس شبیه هیچ کدام از سوسیس های قبلی نبود زیرا عمدتاً از آرد سویا با پروتئین بالا تهیه می شد. البته در این سوسیس مقداری کمی گوشت حد بسیارکم، صرفا برای طعم دهی در خود داشت، از آن زمان تا کنون سوسیس راه زیادی را پیموده است و در حال حاضر سوسیس های کاملا گیاهی از سبزیجات و ادویه های مختلف تولید شده است.


بیش از 500 دستور تهیه مختلف برای سوسیس فقط در بریتانیا وجود دارد .

مهرتاب فود



سوسیس از هزاران سال قبل، از زمان حمله رومی ها و معرفی آن به عنوان یک منبع غذایی پایدار، جزء اصلی رژیم غذایی بریتانیا بوده است.
از آن زمان، بریتانیایی ها موفق شده اند با تعداد تقریبا نامحدودی از ترکیبات آزمایش کنند و سوسیس های متنوعی را تولید کنند و هر کدام ادعا می کنند ترکیب و تولید آنها بی نظیر است.
در نتیجه بیش از 500 دستور غذای مختلف وجود دارد که تقریباً برای هر کسی مناسب است! تنها راه واقعی برای امتحان همه آنها، برگزاری یک مهمانی سوسیس مناسب است.😋🎉👌

سوسیس نقش کلیدی در سیاست استرالیا دارد!!

استرالیایی‌های عاشق سوسیس های هستند که در روغن سرخ یا کباب می شود و در غرفه های خیابانی بصورت کبابی روی یک تکه نان سفید با چاشنی‌های انتخابی خود مشتری با قیمت پایین به فروش می رسد.

در مراسم های مختلف که در سراسر این کشور برگزار می‌شوند این مدل سرو سوسیس ‌متدواول است و غالبا عواید آن در راستای کمک به خیریه‌های محلی مختلف، جمع‌آوری کمک‌های ورزشی برای مدارس و غیره اختصاص می‌یابد.


یک نوع خاص از این مدل سرو سوسیس در استرالیا وجود دارد که بسیار با اهمیت تلقی می شود که سوسیس دموکراسی نامیده می شود و اتفاقاً کلمه سال استرالیا در سال 2016 بود.

از آنجایی که استرالیایی‌های معمولا عاشق سوسیس خوب هستند و همین باعث شد برخی جرقه‌های در ذهن شان روشن شود و متوجه شدند این روش برای جمع‌آوری کمک مالی در مقابل صندوق‌های رای‌گیری برای انتخابات ایالتی و فدرال موفقیت بزرگی خواهد داشت، و چه راهی برای جمع‌آوری سرمایه بهتر از سوسیس خوشمزه است؟ و بنابراین، اینجا بود که سوسیس دموکراسی متولد شد.😉

انواع سوسیس ها یک غذای محبوب عالی به شمار می آید من فکر میکنم همه ی ما در این مورد توافق داریم فرقی نمی کند که گوشت گاو، خوک، بره، مرغ، بوقلمون و یا بلدرچین یا اصلاً گوشت نخورید. به هر حال یک مدل سوسیس برای ذائقه شما وجود دارد! اکنون بیش از 5000 سال است که وجود دارند، و من نمی توانم دلیلی برای توقف مصرف سوسیسس پیدا کنم.

به عنوان نکته پایانی، اگر از طرفداران سوسیس و کالباس هستید، حتماً سوسیس بلدرچین را امتحان کنید. مطمئنا شگفت زده خواهید شد.
نوش جان
😋👌

مهرتاب فود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *