کتابخانه مهرتاب, مجلات و مقالات

گوشت بلدرچین برای سرماخوردگی

اگر آب ریزش دارید ، گلویتان درد می‌کند و سرفه‌های شدید دارید پس شما تسلیم سرماخوردگی شدید!

– چه باید کرد؟

 متأسفانه، هیچ درمان ساده ای برای سرماخوردگی وجود ندارد، اما با استفاده از برخی درمان های خانگی می تواند به کاهش رنج و طول مدت بیماری کمک کند . شما باید هنگام سرماخوردگی غذا بخورید، وقتی غذا می خوریم، نوع خاصی از سلول های ایمنی (T helper 1) را تشویق می کنیم که به مبارزه با عفونت های ویروسی کمک  کند، بنابراین خوردن غذا یک استراتژی مفید برای درمان است.

اغلب وقتی دچار ویروس سرماخوردگی می شوید اشتهای خود را از دست داده یا دچار ناراحتی معده  می شوید و نمی دانید چه چیزی باید بخورید. اغلب بهتر است از وعده های غذایی سبک مانند سوپ یا تخم مرغ همزده استفاده کنید تا احساس تهوع یا ناراحتی نکنید.

02.jpg

این غذاهای راحت و سبک را امتحان کنید

آبگوشت با قلم ،سوپ رشته مرغ وسوپ نودل بلدرچین ،تخم مرغ همزده با ریحان، اسفناج و گوجه فرنگی سوپ هویج ،سوپ گوجه با بلدرچین و زنجبیل سوپ مزرعه با کدو حلوایی ، و با کمک سبزیجات و عدس سطح روی را افزایش دهید مطالعات نشان می دهد که ماده معدنی روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند. در هر 100 گرم گوشت بلدرچین 2.7 میلی گرم روی وجود دارد و بنابراین استفاده از گوشت بلدرچین برای سرماخوردگی بسیار موثر است . بهتر است انواع سوپ ها مانند سوپ جو با بلدرچین،سوپ بروکلی با بلدرچین،سوپ قارچ با بلدرچین را تهیه کنید.

با این حال، برای بهره مندی از تأثیر مصرف روی ، به محض اینکه احساس کردید سرماخوردگی شروع می شود، باید یک مکمل روی مصرف کنید – حداقل یک روز پس از شروع علائم. همیشه قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی به پزشک عمومی مراجعه کنید. خوردن غذاهای غنی از روی ممکن است راه موثری برای تقویت سیستم دفاعی شما باشد – گوشت بلدرچین ،پودر کاکائو و بادام هندی مانند سایر آجیل ها، دانه ها و لوبیاها منابع خوبی از روی هستند.

03.jpg

 مطالعات نشان داده اند که ترکیب روی با ویتامین C می تواند حتی سریعتر علائم را تسکین دهد . پیشنهادهای دستور پخت های غنی از روی و ویتامین C ما را امتحان کنید:  سوپ جو با بلدرچین، خوراک بلدرچین با بادام هندی ، سوپ قارچ با بلدرچین ، خوراک بلدرچین باآب پرتقال ،سوپ لوبیا مکزیکی با مرغ و لیمو ترش خرد شده با لیمو، عسل و زنجبیل با امتحان این دستور پخت ها سرماخوردگی خود را تسکین دهید. برای دریافت دستور پخت های بیشتر می توانید به قسمت آشپزخانه سایت مهرتاب مراجعه کنید. می توانید از یک نوشیدنی داغ عسل و لیمو یا چای زنجبیل بعنوان آرامش بخش استفاده کنید .

01.jpg

عسل

به دلیل خواص شربتی خود یک تسکین دهنده عالی گلو است. مطالعاتی که در مورد عفونت‌های تنفسی در کودکان با علائمی از سرفه شدید و آبریزش بینی گرفته تا تب را بررسی کرده اند، نشان می دهد که یک دوز عسل در شب می‌تواند تأثیر کوچک اما مؤثری بر سرفه آنها داشته باشد و به آنها کمک کند بهتر بخوابند. با این حال، عسل نباید به کودکان کمتر از 12 ماه داده شود.  

لیمو

سرشار از ویتامین C و بیوفلاونوئیدهای محافظ است – این بیوفلاونوئیدها به ویژه در پوست آن وجود دارد ، بنابراین پوست لیمو را دور نریزید. آب لیمو همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است، اگرچه در حال حاضر مطالعات کمی در تایید از استفاده از آن در درمان سرماخوردگی وجود دارد.

04.jpg

زنجبیل

در عین طعم لذیذ، فواید سلامتی جالبی دارد و در طول تاریخ در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. وجود ترکیبات فعال از جمله جینجرول ها در زنجبیل موجب مفید بودن آن برای تسکین طیف گسترده ای از بیماری ها از حالت تهوع گرفته تا سرماخوردگی، تب و گلودرد استفاده می شود .

05.jpg

استراحت

استراحت کافی داشته باشید همه ما می دانیم که داشتن خواب کافی برای سلامت جسمی و روانی ضروری است، اما همچنین ارتباط نزدیکی بین پاسخ سیستم ایمنی و کیفیت خواب وجود دارد. مطالعات نشان داده‌اند که خواب و ریتم شبانه‌روزی (چرخه طبیعی خواب/بیداری) یک اثر تنظیم‌کننده قوی بر روی سیستم ایمنی بدن دارند، که البته اگر شما یکی از افرادی باشید که بصورت شیفتی کار می کنید ، ممکن است  در این مورد دچار مشکل شوید . مطالعات بیشتری برای توضیح دقیق علت مورد نیاز است، اما تصور می‌شود که کارگران شیفتی بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی هستند. دانشمندان تازه شروع به درک کامل هدف خواب و مکانیسم های زیربنایی آن کرده اند، اما کمبود خواب با بسیاری از بیماری ها از جمله عفونت همراه است. ممکن است در موقع بیماری ،خوابیدن  دشوار باشد، بنابراین مطمئن شوید که اتاق خواب راحت و تاریکی دارید و سعی کنید بیش از حد کافئین (که در بسیاری از داروهای سرماخوردگی بدون نسخه وجود دارد) برای کمک به خواب مصرف نکنید..  متخصصان طب ستی گوشت بلدرچین را برای داشتن خوابی راحت توصیه می کنند پس شما نیز گوشت بلدرچین را برای سرماخوردگی امتحان کنید و اگر تاثیر مثبتی روی خواب شما داشت نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.

مایعات زیاد بنوشید

 نوشیدن مایعات زیاد توصیه رایجی برای درمان سرماخوردگی برای کسانی است که از عفونت ویروسی رنج
می برند. اگرچه شواهد محدودی مبنی بر اینکه چرا ممکن است مایعات در درمان سرماخوردگی موثر باشد وجود دارد، تصور می‌شود سطح هیدراتاسیون ممکن است عملکرد سلول‌های ایمنی را تقویت کند.

غذاهای پروبیوتیک و پری بیوتیک بخورید

مدت‌هاست که مشخص شده است که حفظ سلامت روده با خوردن غذاهایی که باکتری‌های مفید را تشویق می‌کنند برای تناسب اندام و سالم ماندن بسیار مهم است. در واقع بیش از 60 درصد از دفاع ایمنی ما در امتداد پوشش مخاطی روده ما قرار دارد، بنابراین نگه داشتن آن در حالت بالا بعنوان اولین خط دفاعی بسیار مهم است . یک مطالعه کوچک نشان داد کودکانی که هر روز پروبیوتیک مصرف می‌کردند، روزهای غیبت کمتری از مدرسه داشتند و علائم سرماخوردگی را کاهش دادند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است به کاهش مدت سرماخوردگی (تا دو روز) و کاهش شدت علائم کمک کنند.

برای درک تاثیر پروبیوتیک ها ، باید هر روز غذاهای حاوی پروبیوتیک مصرف کنید، بنابراین این قطعا یک استراتژی برای طولانی مدت است . انواع غذاهای پروبیوتیک را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید:  ماست و سایر فراورده های لبنی حاوی پروبیوتیک ها ،توت، کلم ترش ،کفیر، کومبوچا، و غذاهای تخمیر شده از منابع پروبیوتیک ها هستند .

آیا هنگام سرماخوردگی باید ویتامین C بیشتری مصرف کنم؟

استفاده از ویتامین C اغلب به عنوان یک اقدام احتیاطی خوب در برابر ابتلا به سرماخوردگی محسوب می شود با این حال، مطالعات نشان می دهد که این توصیه برای افرادی که در معرض دوره های کوتاه مدت استرس شدید فیزیکی مانند دوندگان ماراتن هستند یا کسانی که در محیط های بسیار سرد زندگی می کنند، بسیار تاثیرگذار است بنابراین، تا زمانی که در یکی از این دسته بندی ها قرار نگیرید، بعید است که بیش از یک کاهش متوسط ​​در طول مدت علائم خود تاثیر دیگری را مشاهده کنید پس بهتر است به جای آن، مجموعه ای از میوه ها و سبزیجات فراوان، از جمله سبزیجات سبز تیره، برگ دار مانند شاتوت و اسفناج، فلفل، کلم بروکلی، نخود، کیوی و مرکبات بخورید. در ضمن فراموش نکنید در هر 100 گرم گوشت بلدرچین 7.2 میلی گرم ویتامین C  وجود دارد پس گوشت بلدرچین برای سرماخوردگی بسیار مناسب است .

چرا دستورات پخت سوپ های سرشار از ویتامین C آشپزخانه مهرتاب را امتحان نمی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *