آشپزخانه مهرتاب, رسپی‌ و دستورات پخت

ماهی سالمون سوخاری

ماهی سالمون سوخاری

مواد لازممقدار
فیله ماهی سالمون مهرتاب500گرم
کره ذوب شده                          2  قاشق سوپ خوری
نمک4/1  قاشق چای خوری
پودر سوخاری4/3 پیمانه
پنیر پارمزان4/2 پیمانه
پیازچه نگینی خرد شده2 قاشق سوپ خوری
رنده پوست لیمو ترش                         2  قاشق چای خوری
سیب زمینی سرخ شدهجهت سرو وتزیین
سس پارمزانجهت سرو
روغن مایعبه میزان لازم

طرز تهیه:        

ماهی به عنوان محبوب ترین غذای دریایی انواع مختلفی دارد و روش های متفاوتی برای طبخ ماهی موجود است .  یکی از موارد تاثیر گذار در طعم ماهی استفاده از انواع سس و دورچین های متفاوت است .یکی از مواردپیشنهادی امروز ما به شما تهیه ماهی سالمون سوخاری است .

مرحله اول

فر را از 15 دقیقه قبل روشن کرده و روی حرارت 175 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود .کف سینی فر را با قلم مو آشپزی ،به کمی روغن مایع آغشته کنید.

مرحله دوم

فیله های سالمون را از سمت پوست روی سینی فر قرار دهید .نیمی از کره را به وسیله قلم مو آشپزی روی فیله ها بمالید و سپس روی آن را نمک بپاشید .

مرحله سوم

پودر سوخاری ،پنیرپارمیزان،پیازچه،رنده پوست لیم ترش و بقیه کره را در ظرفی با هم مخلوط کرده و روی سطح فیله ها ریخته و فشار دهید تا کاملا به مخلوط اغشته شده و سپس سینی را 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا بپزد و در این فاصله سس پارمیزان را آماده کنید.

مرحله چهارم

پس پخت سالمون سوخاری را از فر خارج کرده و همراه سیب زمینی و سس پارمزان سرو کنید.                                                 

نکات:

  • ماهی سالمون معرفی شده در ایران اغلب ماهی قزل آلایی صورتی یا نارنجی رنگ  است علت نارنجی رنگ بودن گوشت این ماهی این است که صادرکنندگان ماهیان قزل آلا برای فروش محصول مطابق با سلیقه بازار اروپا به ویژه روسیه اقدام به اضافه کردن رنگدانه های مجاز خوراکی به غذای این آبزیان می کنند که در نتیجه رنگ گوشت ماهی به صورتی تبدیل می شود که بسیار شبیه به رنگ گوشت ماهی سالمون است و مصرف کننده روس تمایل بیش تری برای مصرف این گونه ماهی دارد.

استفاده از این رنگدانه های خوراکی طبیعی با پایه گیاهی در بسیاری از استخرهای پرورش ماهی دنیا رایج است به عنوان مثال رنگدانه بتاکاروتن که از هویج گرفته می شود و مملو از ویتامین A بوده و خاصیت آنتی اکسیدان و ضد سرطانی دارد یا رنگدانه لیکوپن که از گوجه فرنگی گرفته می شود و یک آنتی آکسیدان و ضد سرطان قوی شمرده می شود، جزو پرمصرف ترین رنگدانه های طبیعی دنیا در صنعت شیلات و آبزی پروری است.

  • ماهی قزل آلا از ماهی های کم تیغ و سرشار از مواد مغذی ومحبوب ایرانی ها محسوب می شود که مورد پسند سلایق مختلف است .
  • انتخاب استیک قزل آلا نارنجی به دلیل تمییز بودن و سهولت استفاده بسیار مرسوم است علاوه بر این لازم است بدانید ماهی ها پس از صید و انتقال به کارخانه سریعا تمییز،بسته بندی و منجمد می شوند و انجماد سریع باعث حفظ کیفیت ماهی می شود . درست است که اکثر افراد تمایل دارند ماهی تازه مصرف کنند ولی بهتر است ماهی تازه را از مکان های معتبر تهیه نمایند چون گاها مشاهده شده است ماهی ها مدت زیادی در مغازه باقی مانده و تازگی ندارد.
  • برای تهیه این ماهی می توانید به سایت www.mehrtabfood.com مراجعه و مستقیما از تولید کننده خرید نمایید.

طرز تهیه سس پارمزان:

200 گرم پنیر پارمزان رنده شده،3/1 پیمانه کره ذوب شده،4/1 پیمانه پیازچه نگینی خرد شده،یک قاشق سوپ خوری آب لیمو ترش،10 گرم شوید پاک و خرد شده،2 قطره سس فلفل تند،مقداری نمک را در قابلمه ای ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و سس یکدستی حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *