رسپی‌ و دستورات پخت, آشپزخانه مهرتاب

سوپ بروکلی با گوشت بلدرچین

مواد لازممقدار
بلدرچین4عدد
جو پوست گرفته80گرم
آب5پیمانه
هویج نگینی خرد شده1 عدد
کرفس نگینی خرد شده3 ساقه
بروکلی گل شده300گرم
پیازیک عدد
نمک وفلفل سیاه و زرچوبهبه میزان لازم
آب لیموترش تازه3 قاشق غذاخوری
پنیر گودا رنده شده100گرم

طرز تهیه:        

دنیای سوپ ها بسیار وسیع و متنوع است .سوپ می تواند بعنوان یک غذای کامل یا پیش غذا استفاده شود و سوپ غذای مناسبی برای فرزندان نوپا و افرادی که دوران نقاهت را طی می کنند محسوب می شود پس چه بهتر که این سوپ از مواد کامل و مغذی تهیه شود. پیشنهاد امروز ما به شما تهیه سوپ بروکلی با گوشت بلدرچین است .

مرحله اول

جو را به مدت 5 ساعت در ظرف حاوی آب خیس می کنیم . یک عدد پیاز نگینی خرده شده را در روغن تفت
می دهیم و سپس بلدرچین های تمیز و شسته شده  به آن اضافه می کنیم کمی زرچوبه و نمک و فلفل را ضافه می کنیم تفت می دهیم و مقداری آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کاملا بپزد سپس بلدرچین پخته شده را از ظرف خارج کرده از استخوان جدا می کنیم

مرحله دوم

گوشت جدا شده را  کنار می گذاریم سپس جو را در آبکش ریخته و در قابلمه حاوی آب بلدرچین ها می پزیم و بعد از پخت آبکش کرده و آب آن را نگه می داریم هویج و کرفس و بروکلی را نیز به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت 40 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد و لعاب بیاندازد

مرحله سوم

سپس اجازه می دهیم سوپ سرد شود و در غذا ساز آسیاب می کنیم تا بصورت پوره در آید سپس سس بشامل را تدریجا اضافه می کنیم  و اجازه می دهیم 15 دقیقه دیگر روی شعله باقی بماند  در 5 دقیقه آخر خامه و پنیر را نیز به سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یکدست شود وبلافاصله سوپ را از روی حرارت برمی داریم و آب لیموترش را به آن بیافزایید و هم بزنید سپس در ظرف سرو ریخته با خامه تزیین کنید.

نکات:

  • بلدرچین یک غذای کامل حاوی انواع مواد معدنی و یتامین های مورد نیاز بدن است  علاوه بر این  بالاترین میزان پروتئین را نسبت به سایر گوشت ها دارد و برای کسانی که دوران نقاهت بیمارهای را طی می کنند یا شیمی درمانی و درمان های سخت پیش رو دارند بسیار مناسب است.
  • ویتامین‎ C ‎موجود در جو دوبرابر بیشتر از پرتغال است. ‏این ویتامین می‌تواند به قوی شدن سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به آنفلونزا و کرونا مفید باشد.
  • بروکلی غنی از مواد مغذی زیادی است، از جمله فیبر، ویتامین C، ویتامین K، آهن و پتاسیم است
  • می توانید این دستور پخت را با جو پرک نیز تهیه کنید.
  • از ماهیچه یا مرغ هم می توانید در پخت این غذا استفاده کنید.

طرز تهیه سس بشامل:

مقداری کره را در روی حرارت ملایم ذوب کنید سه قاشق آرد سفید به آن افزوده هم بزنید تا گلوله نشود سپس آرام آرارم یک لیوان شیر اضافه کنید و اجازه بدهید  تا غلیظ شود در آخر مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و از روی حرارت بردارید .مقداری خامه اضافه کنید تا سس یکدستی حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *