آشپزخانه مهرتاب, رسپی‌ و دستورات پخت

اکبر جوجه با بلدرچین = اصغر جوجه

مواد لازممقدار
بلدرچین4عدد
زعفران دم کردهبه میزان لازم
رب اناردو قاشق غذاخوری
آب اناریک لیوان
سیر2 حبه
پیاز خرد شدهیک  عدد
فلفل دلمهنصف 
گردو4 عدد 
روغن مایعبه میزان لازم
روغن حیوانیبه میزان لازم
پیاز داغچهار قاشق غذا خوری

طرز تهیه:   

همه شما اسم اکبر جوجه را شنیده اید ، برندی که رسپی و دستور پخت آن در ایران معروف شد در تهیه اکبر جوجه از مرغ کوچک استفاده می کنند و در روغن غوطه ور پخته می شود در واقع اکبر جوجه یک پخت روغن جوش است و اما پیشنهاد امروز ما به شما اکبر جوجه با گوشت بلدرچین است شاید بهتر است این غذا را اصغر جوجه نام گذاری کنیم.

مرحله اول 

بلدرچین ها را تمییز کرده مرینت می کنیم دقت کنید پوست بلدرچین را جدا نکنید بهتر است بلدرچین را نصف یا باز نکیند .

مرحله دوم

بلدرچین ها کاملا را با یک قاشق سس مایونز و یک قاشق ماست و نمک و فلفل تند و آب یه لیمو ترش تازه مزه دار کرده کاملا ورز میدیم تا کاملا به مواد آغشته شود سپس یک عدد پیاز خرده شده  همراه با نصف فلفل دلمه خرد شده را به ظرف اضافه کرده و اجازه می دهیم چند ساعتی داخل یخچال استراحت کند .

مرحله سوم

 بعد از چند ساعت پیاز و فلفل دلمه  را  از روی  بلدرچین ها جدا کرده و در مخلوط روغن مایع و کره حیوانی که داغ شده با حرارت ملایم سرخ می کنیم وقتی تمام قسمت های بلدرچین ها سرخ شد نصف لیوان آب به ظرف اضافه کرده و درب ظرف را گذاشته  و اجازه می دهیم بپزد. موقع پخت بلدرچین ها را زیر و رو کنید .

مرحله چهارم

بعد از یک و نیم ساعت که بلدرچین ها کاملا پخت ، کمی زعفران دم کرده اضافه کرده و ده دقیقه بعد از روی حرارت برمی داریم.

مرحله پنجم 

تهیه سس اکبر جوجه به دو روش : 

  1. پیاز داغ فراوان و آلو بخارا و رب انار و آب انار را بیست دقیقه می جوشانیم و بعنوان سس اکبر جوجه استفاده می کنیم .
  2. چهار عدد گردو را بشکنید و رنده یا آسیاب کنید. سپس ۲ حبه سیر را پوست بگیرید و آن ها را نیز رنده کنید.سپس سیر رنده شده را به همراه گردوهای خرد شده را به یک کاسه اضافه کنید و در ادامه به آن نصف پیمانه رب انار و ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنیدو خوب مواد را هم بزنید تا با یکدیگر کاملا یکدست شوند. برای اینکه سس اکبر جوجه خوشمزه تر و مقداری رقیق تر شود به آن دو قاشق غذا خوری زعفران دم کرده اضافه کنید و خوب آن را با مواد قاطی کنید.با توجه به ذائقه شما می توانید کمی گلپر نیز برای خوش طعم تر شدن سس به کاسه اضافه کنید.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *